info@competensys.nl
+31 (0)53 - 30 30 217
Park Phi, Zuiderval 62-4 7543 EZ Enschede

Meerinzicht: De Brede Intake

Diagnose- en matchingsysteem volledig op maat

Bij CompetenSYS worden wij blij van mooie initiatieven binnen of tussen aangrenzende gemeente(n). Zo heeft Meerinzicht - een samenwerking tussen de gemeenten Harderwijk, Ermelo en Zeewolde - samen met ons de (meertalige) vragenlijst volledig op maat ingericht binnen ons diagnose- en matchingsysteem.

Doel hierbij is geweest om deze perfect te laten aansluiten bij de nieuwe klantreis, de bijbehorende doelgroepindeling, de gegevensuitwisseling met InburgerenWerkt! en daarmee de Brede Intake. Vanuit CompetenSYS ben ik één van de aanspreekpunten geweest die dit traject met veel plezier heeft mogen begeleiden.

Vooroplopend op het gebied van bemiddeling

Meerinzicht loopt hiermee voorop op het gebied van het bemiddelen van cliënten naar de arbeidsmarkt, eventueel met behulp van scholing en het opdoen van werkervaring. Voor iedere cliënt wordt een passende oplossing gevonden en dit hoeft niet alleen uitstroom naar regulier werk te zijn. Denk bijvoorbeeld ook aan vrijwilligerswerk of sociale activering of het aanbieden van een andere passende oplossing. Met het belang van de cliënt altijd voorop. Dit kan echter alleen gedaan worden door het stellen van goede diagnose, en deze ook periodiek te blijven toetsen...een momentopname blijf immers altijd tricky.

Enthousiasme onder gebruikers

Samen met Meerinzicht hebben wij een uitgebreide workflow gemaakt en inzichtelijke rapportages opgesteld om dit hele proces - zowel op cliënt als op ‘management’ niveau - goed te kunnen blijven managen. En dat alles binnen ons diagnose- en matchingsysteem. Kort gezegd: Een supergaaf project waar alle kracht van ons CompetenSYS systeem goed is benut. En dat zien we niet alleen terug in de resultaten, maar vooral in het enthousiasme van de gebruikers.

Meer klantcases

Samen aan de juiste knoppen draaien

Samen aan de juiste knoppen draaien

Doelgerichter en meer samen met cliënten toewerken naar die voor hen passende plek op de arbeidsmarkt. Samen aan de juiste knoppen draaien. Wat is daarvoor nodig? In elk geval scherp inzicht in je cliëntenbestand voor de juiste aanpak. Zo luidde ook de bestuursopdracht aan de afdeling werk en inkomen van de gemeente Renkum.

Lees meer
Digitaal handen ineen voor cliënten regio Parkstad

Digitaal handen ineen voor cliënten regio Parkstad

In de regio Parkstad in Zuid Limburg slaan gemeenten hun handen ineen om hun cliënten naar passend werk te begeleiden. Letterlijk kan dat nu niet, dus dan maar digitaal. In een op maat gebouwde omgeving, speciaal voor de ambitie van deze gemeenten, worden bemiddelbare en werkfitte cliënten gemeente-overstijgend gematcht met passende vacatures. Uniek in Nederland! CompetenSYS realiseerde deze omgeving in opdracht van ketenpartner Werkgeverservicepunt (WSP) Parkstad. Vol vertrouwen tekenden Fred Dijk, directeur WSP Parkstad, en Paul Ensink, directeur CompetenSYS midden in de coronacrisis op afstand het contract hiervoor. De eerste succesvolle match was enkele uren na de livegang op 15 september al een feit.

Lees meer
Vlotter communiceren met cliënten en werkgevers

Vlotter communiceren met cliënten en werkgevers

De Regionale Sociale Dienst (RSD) Kromme Rijn Heuvelrug begeleidt onder andere inwoners van gemeenten Zeist/Bunnik/Wijk bij Duurstede/De Bilt en Utrechtse Heuvelrug naar passende arbeid. Patrick van den Berg, projectleider bij RSD Kromme Rijn Heuvelrug vertelt enthousiast: “Al jaren houd ik me bezig met innovatieve projecten vanuit de vraag ‘hoe doen we dingen slimmer en sneller?’

Lees meer