info@competensys.nl
+31 (0)53 - 30 30 217
Park Phi, Zuiderval 62-4 7543 EZ Enschede

Bestandsanalyse uitbesteed bij Gemeente Gooise Meren; Ons cliëntenbestand professioneel op orde.

Met bestandsanalyse de basis op orde

Maarten Beckx is projectleider kwaliteitszorg bij de uitvoeringsdienst sociaal domein, gemeente Gooise Meren. Hij vertelt hoe de bestandsanalyse, uitgevoerd door CompetenSYS, bijdroeg aan het op orde krijgen van hun basis. Maarten: “We werkten al met de module Diagnose en Matching, maar door de afwezigheid van drie klantmanagers kregen we ons bestand niet actueel gevuld. We vroegen CompetenSYS deze taak op zich te nemen.

Waardevol

“Overall ervaarden we het uitbesteden van de bestandsanalyse als zeer positief. De bijeenkomsten waar ongeveer 170 van onze cliënten onder begeleiding ter voorbereiding op de diagnosegesprekken de vragenlijst invulden, waren waardevol."

In professionele handen

De aanpak van CompetenSYS zit goed in elkaar en de professionele backoffice had alle touwtjes in handen. Ik voelde me zeker ontzorgd op veel vlakken en ben ook erg te spreken over de begeleiding voor- en achteraf vanuit het management van CompetenSYS. Onze capaciteit is nu weer op orde en deze ‘inhaalslag’ droeg zeker bij aan het nog prettiger werken met het systeem.”

Samen sparren en leren

“Wat we ons vooraf niet realiseerden, is dat uitbesteden niet betekent dat we zelf niks hoefden te doen. Een aantal klantmanagers waren nauw betrokken bij het regelen van spreekkamers en het verlenen van toegang in ons gebouw. Het meest ideale zou zijn als de backoffice van CompetenSYS in ons gebouw zat. Sommige cliënten belden toch met ons in plaats van met de backoffice. De nauwe samenwerking maakte het sparren wel prettig. Sommige diagnoseadviezen zagen onze klantmanagers op onderdelen graag aangepast en in goed overleg was dit geen probleem. CompetenSYS respecteert de eindregie van onze klantmanagers.”

Ruimte voor verder ontwikkelen

“Dat onze basis mede door de bestandsanalyse op orde is, schept ruimte voor verdere ontwikkeling. We zijn vertrouwd geraakt met het systeem en hebben de diagnosetool omarmd. De vragenlijst is helder, het plan van aanpak dat eruit rolt is prettig en helpt bij het nauwkeurig bepalen van het vervolgtraject. Ons proces is nu zo ingericht dat we iedere nieuwe cliënt die bijstand aanvraagt binnen zeven dagen spreken voor een intake en diagnose. Het verwerken van de managementinformatie uit het systeem is voor ons een vervolgstap, evenals het omgaan met de matchingtool die we onlangs aanschaften. Kortom, vanuit de bestandsanalyse bouwen we weer verder aan het zo goed mogelijk begeleiden van onze cliënten naar passend werk.”

“Vanuit de bestandsanalyse bouwen we weer verder aan het zo goed mogelijk begeleiden van onze cliënten naar passend werk.”

Maarten Beckx - Gemeente Gooise Meren

Meer klantcases

Samen aan de juiste knoppen draaien

Samen aan de juiste knoppen draaien

Doelgerichter en meer samen met cliënten toewerken naar die voor hen passende plek op de arbeidsmarkt. Samen aan de juiste knoppen draaien. Wat is daarvoor nodig? In elk geval scherp inzicht in je cliëntenbestand voor de juiste aanpak. Zo luidde ook de bestuursopdracht aan de afdeling werk en inkomen van de gemeente Renkum.

Lees meer
Digitaal handen ineen voor cliënten regio Parkstad

Digitaal handen ineen voor cliënten regio Parkstad

In de regio Parkstad in Zuid Limburg slaan gemeenten hun handen ineen om hun cliënten naar passend werk te begeleiden. Letterlijk kan dat nu niet, dus dan maar digitaal. In een op maat gebouwde omgeving, speciaal voor de ambitie van deze gemeenten, worden bemiddelbare en werkfitte cliënten gemeente-overstijgend gematcht met passende vacatures. Uniek in Nederland! CompetenSYS realiseerde deze omgeving in opdracht van ketenpartner Werkgeverservicepunt (WSP) Parkstad. Vol vertrouwen tekenden Fred Dijk, directeur WSP Parkstad, en Paul Ensink, directeur CompetenSYS midden in de coronacrisis op afstand het contract hiervoor. De eerste succesvolle match was enkele uren na de livegang op 15 september al een feit.

Lees meer
Vlotter communiceren met cliënten en werkgevers

Vlotter communiceren met cliënten en werkgevers

De Regionale Sociale Dienst (RSD) Kromme Rijn Heuvelrug begeleidt onder andere inwoners van gemeenten Zeist/Bunnik/Wijk bij Duurstede/De Bilt en Utrechtse Heuvelrug naar passende arbeid. Patrick van den Berg, projectleider bij RSD Kromme Rijn Heuvelrug vertelt enthousiast: “Al jaren houd ik me bezig met innovatieve projecten vanuit de vraag ‘hoe doen we dingen slimmer en sneller?’

Lees meer